Hari Raya Yg Mulia..
Tahun ni, aku n suami x dapat balik beraya di kampung halaman yg tercinta...memandangkan tahun 2009 ni dah 3x kami balik, semata-mata nak kawen punye pasal, jadi terpaksa lah korbankan hari raya...semua org balik (kawan2 kami yg di perantauan ni) jadik org2 lain pelik kenapa kami x balik jgk!!

1minggu lagi nak abis sekolah,cikgu2 semua sibuk menanya,balik semenanjung ke x,bila jawab x...apalagi,semua offer ajak dtg umah beraya (masing2 wat open house) & aku close house lah sbb hati meronta-ronta nk gi umah cikgu2 ni...hehehe...makan dijamu,tinggal pilih2 je menu! :)

Tapi kesiannye kat mak,beraya sorang tahun ni,sepatutnya aku balik lah,nk temankan mak yg keseorangan tuh...memandangkan tahun ni,kakak balik ke pahang dulu,epoi pulak dah balik sebelum raya lagi ke Poland! Huhu...x dapat pulak. Sedihnye...pagi2 raya aku dah siap2 tepon mak,tanya mcm2...bagi dia x sunyi di pagi raya. Aku siap2 dah minta maaf sbb x dapat balik beraya kat Perak,mak kata xpelah, dah jauh nk buat macam mane...tapi tahun depan mesti balik!! No matter what...

Pagi2 raya lagi aku dah bgn,masak nasik impit...pastuh dah siap mak,trs gi ke MasJa solat hari raya. Jalan jam...masya Allah!! Berlari2 anak aku ke masjid,sbb imam dah mula solat. Aku masuk rakaat ke2...adoiii...pasni,kalau beraya di sni lagi,nk solat di MasJa lagi,kene gi awal...xde terkejar-kejar mcm kene kejar polis... :sigh:

Pasni aku akan citer plak pengalaman berhari raya di Sarawak ni...macam2 ada...hehe.
Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

  • Segalanya Indah Bersamanya

    Daisypath Anniversary tickers

    Working For The Sake Of Allah

    Daisypath Anniversary tickers

    Always On Time

    The Weather at Current Location