Kenapalah macam ni..??
Kebiasaannya bila kita citer tentang CUTI SEKOLAH, mcm2 perancangan yg terbit di kepala.. Antaranya:
(1)Nak pg melancong, ada jgk yg "melencong"...

(2)Nak pg camping..mandi sungai & air terjun (tapi malangnye ada yg menjadi korban banjir)

(3)Nak berjalan-jalan ke rumah sanak saudara..sbb waktu mcm nilah ramai yg sibuk nk berkenduri kendara @ bekwoh...(menambahkan berat badan sbb makan nasik minyak byk sgt!)

(4)Nak rehat sepuas-puasnye, esp cikgu2 sekolah la...(tapi khas utk yg x jaga xm SPM lah)

Dan kalau sesapa saja tanya aku (mak,mama,sedara mara dll), apa buat cuti sek ni?? Tak gi jalan2 ke?? Hmm...alamatnya jawapan yg akan terbit ialah: "Nak jalan macam mane,keje sekolah belambak,semuanya gara2 sekolah bukak Pusat Akses Kendiri (PAK). Jadi cikgu2 semua kene sediakan soalan & latih tubi utk pusat ni,x tertinggal sorang pon,semua kene buat..huhu..

Mengeluh la cikgu2 ni sbb seorang pon x terkecuali..aku dah la ada bekwoh nye kat kelantan, pastu dengan keadaan yg x mengizinkan,x siap2 lagilah kerja aku..huhu. Banyak pulak tu!! Kak Aida dah distribute tugas b4 cuti sekolah aritu, so aku kene wat semua tajuk Form 1 and Form 2...blom kira lagi satu tajuk mesti kene buat 3 latihan (ikut aras 1,2,3). Serius GILER!!!

Dan aku xde pilihan...mesti kene buat punye!! Tapi sampai sekarang aku masih lagi x buat2. Rasanye soalan Form1 baru tajuk Tilawah Al-Quran je siap..yg lain blom lagi...Ya Allah bantulah hambaMu ini!!! Form 2 blom sentuh langsung...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...takut kene marah balik sek ni...x sukenye jadik cikgu zaman skrg ni,byk btol keje,dlu aku tgk mak aku xla macam aku skrg ni!!!   *crying*
0 Responses

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

  • Segalanya Indah Bersamanya

    Daisypath Anniversary tickers

    Working For The Sake Of Allah

    Daisypath Anniversary tickers

    Always On Time

    The Weather at Current Location